خو

چگونه عضو خوبی برای تیم کاری خود باشیم؟

تقویت مهارت کار تیمی

چگونه در کارتیمی موفق باشیم؟



دستیابی به اهداف در محل کار مستلزم همکاری با دیگران است.  چه در حال حاضر بخشی از یک تیم باشیم یا در حال آماده شدن برای پیوستن به یک تیم جدید، توسعه مهارت های کار تیمی می تواند به ما کمک کند تا فارغ از سطح یا کارمان، در حرفه خود موفق شویم.

 در این مقاله بررسی می کنیم که بازیکن یک تیم بودن به چه معنی است، ویژگی‌های مشترک بازیکنان تیم را یاد میگیریم و اینکه می توانیم‌ مهارت‌های کار تیمی خود را بهبود ببخشیم‌.

 برای هر نقشی، کارفرمایان به دنبال کسانی هستند که بتوانند در یک محیط تیمی به خوبی کار کنند.
"بازیکنان تیم" معمولاً مهارت های ارتباطی قوی، همکاری، گوش دادن فعال و توانایی حل مسئله دارند.
 برای تقویت مهارت های تیمی خود، با مدیر یا یک همکار مورد اعتماد خود مشورت کنیم تا به کمک آن ها زمینه های پیشرفت خود را شناسایی کنیم.
 

 بازیکن تیم چه کسی است؟

 بازیکن تیم کسی است که به طور فعال به گروه خود برای تکمیل وظایف، رسیدن به اهداف یا مدیریت پروژه ها کمک می کند.  بازیکنان تیم فعالانه به صحبت های همکاران خود گوش میدهند، به ایده ها احترام می گذارند و هدفشان بهبود محصول یا فرآیند در دست است. بازیکنان تیم می‌دانند که موفقیت تیمشان موفقیت خودشان است، و زمانی که تیمشان در این مسیر با مشکلاتی مواجه می‌شود، مسئولیت ها را با هم به اشتراک می‌گذارند.




با چه ویژگی هایی عضو خوبی برای تیم کاری خود خواهیم بود؟


 مهارت های نرم  (soft skills) رایج بسیاری وجود دارد که افراد را به بازیکنان تیمی بزرگی تبدیل می کند.  در حالی که مهارت‌های نرم به راحتی مهارت‌های فنی یاد گرفته نمی‌شوند، مطمئناً با گذشت زمان و تمرین می‌توان آن‌ها را توسعه داد.
 در اینجا چندین ویژگی وجود دارد که می‌توانیم روی آنها تمرکز کنیم تا بازیکن تیمی بهتری باشیم.




 1. نقش خود را درک کنیم

 به عنوان یک عضو تیم، نقش خود را در تیم درک کنیم و تلاش کنیم تا به بهترین نحو به وظایف خود عمل کنیم.  اگرچه ممکن است به سایر اعضای تیم کمک یا راه حل ارائه دهیم، اما به مرزهای موقعیت خود نیز احترام می گذاریم.



 2. از همکاری استقبال کنیم

 کار با یک تیم به این معنی است که نظرات و ایده های متفاوتی وجود خواهد داشت. حتی اگر فکر می‌کنیم ایده ما بهترین است، باید قبل از اینکه ایده‌های خود را مطرح کنیم به همه ایده‌ها گوش دهیم.  به دنبال مصالحه باشیم و اگر کارمان مورد انتقاد قرار گرفت، به نظرات مخالف احترام بگذاریم.



 3. خودمان را مسئول بدانیم

 مسئولیت اشتباهات خود را بپذیریم و به دنبال راه حل باشیم. درک کنیم که چگونه اعمال ما بر کل گروه تأثیر می گذارد. با انجام اینکار، از اشتباهات خود درس خواهیم گرفت و احترام بیشتری را از تیم خود دریافت خواهیم کرد.

کار تیمی

 4. انعطاف پذیر باشیم

ما باید هر کاری را که مدیرمان به ما می سپارد به راحتی بپذیریم.  انعطاف پذیری در نقش خود به ما این امکان را می دهد تا بیشتر بیاموزیم و  به تیم خود کمک کنیم.  به هر فرصتی به عنوان فرصتی برای یادگیری نگاه کنیم.



 5. نگرش مثبت داشته باشیم

 حفظ نگرش مثبت حتی در زمان های استرس زا به ما کمک می کند تا بدون ناراحتی از آن دوران سخت عبور کنیم.  نگرش مثبت ما فضای بهتری ایجاد می کند.



 6.به تیم متعهد باشیم

 ما باید به طور کامل روی تیم سرمایه گذاری کنیم. اگر بتوانیم به دیگران نشان دهیم که به گروه، روند کار و اهداف تیم اعتقاد داریم، یک عضو عالی برای تیم خواهیم بود. این نوع مثبت اندیشی می تواند روحیه و بهره وری اعضای تیم را به شدت افزایش دهد.



7. توانایی های منحصر به فرد خود را به اشتراک بگذاریم

 هرکدام از ما قدرت ها و مهارت هایی داریم که به استعدادهای ذاتی ما برمی گردد.  این توانایی ها را آزادانه به اشتراک بگذاریم.  کاری که  تکمیل آن برای ما پنج دقیقه طول می‌کشد، ممکن است برای یکی از اعضای تیم یک روز طول بکشد.  هیچ چیز مانند کمک به کسی برای خارج شدن از یک موقعیت چالش برانگیز ، اعتماد و ارتباط ایجاد نمی کند، به خصوص زمانی که این کار آزادانه و بدون انتظاری انجام شود. 



۸. نسبت به سبک های کاری دیگران انعطاف داشته باشیم

 تصور نکنیم که دیگران همانطور که ما کار می کنیم، کار می کنند و تعامل دارند. پس کار خود را با مشاهده رفتار دیگران شروع کنیم. آیا آنها ایمیل را به تماس ترجیح می دهند؟  آیا آنها می خواهند قبل از جلسات با هم وقت بگذرانیم؟  آیا آنها باید قبل از تصمیم گیری در مورد چیزی بحث کنند؟  اگر پاسخ‌ها متفاوت است، به سبک کاری دلخواه آنها توجه کنیم. اینگونه کارهای بیشتری انجام خواهیم داد و افراد بیشتر به سمت کار با ما جذب خواهند شد.



۹- درون انسان ها را پیدا کنیم

 به آنچه همکارانمان در مورد زندگی خود به ما می گویند توجه کنیم.  این جزئیات برای آنها مهم است و به ما بینشی در مورد انسان پشت کار می دهد.  سپس می‌توانیم از این تکه‌ها مکالماتی بسازیم که نشان می‌دهد واقعاً به آنها گوش می‌دهیم، چیزی که باعث ایجاد ارتباط و احتمالاً دوستی می‌شود.  همکارانی که همدیگر را دوست دارند به جای اینکه فقط یکدیگر را تحمل کنند، به یکدیگر کمک می کنند و از یکدیگر حمایت می کنند.


10. مثبت اندیشی را گسترش دهیم

 مثبت اندیشی امکان خلاقیت و نوآوری را فراهم می کند.  به جای تخلیه انرژی افراد، به آن ها انرژی بدهیم.  فرصت را ببینیم نه مشکل را.  به دنبال چیزی باشیم که درست است، نه آنچه که اشتباه است. افراد را به جای شایعه پراکنی تصدیق کنیم.  از قضاوت در مورد مسائل به عنوان خوب یا بد، درست یا غلط دوری کنیم - به سادگی اذعان کنیم که آنها متفاوت هستند و به جلو حرکت کنیم.  لبخند بزنیم و شاهد تکثیر لبخند باشیم.  




منبع:
https://www.indeed.com/
https://www.forbes.com/




چگونه عضو خوبی برای تیم کاری خود باشیم؟
TimeYab ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
این پست را به اشتراک بگذارید
ورود to leave a comment

خو

چگونه یک رابطه کارمند/کارفرمایی قوی داشته باشیم؟